Voeding en vertering

praktische opdracht
PLANNING
Week | taken | oefenen |
---|---|---|
39 | *start thema 5 met uitleg & maken basisstof 1 & 2 | begrippen: enzymen, voedingsstoffen, voedingsmiddelen |
40 | maken basisstof 3 & werken aan praktische opdracht | |
41 | blokstage leerjaar 4 | |
42 | herfstvakantie | |
43 | Maken basisstof 4 & 5 | afbeelding spijverteringsstelsel onderdelen benoemen, aanwijzen en functie kunnen uitleggen |
44 | Reflectieweek | |
45 | Maken basisstof 6 & inleveren praktische opdracht | leren voor de toets |
46 | Toets thema 4 Voeding & vertering |
Introductie:
Elke dag eet je een heleboel, gezonde en minder gezonde dingen. Maar wat is nu wel en niet gezond? En wat gebeurt er met dat broodje kaas vanaf het moment dat je er in bijt?
Doelstelling:
Aan het einde van dit thema;
* kun je de vertellen wat het verschil is tussen een voedingsmiddel en een voedingsstof.
* kun je de organen van het verteringsstelsel benoemen.
* kun je de functies van de organen van het verteringsstelsel benoemen.
* kun je een de onderdelen van een tand in een plaatje aanduiden.
* kun je de functies van de verschillende delen van een tand uitleggen.
* kun je uitleggen wat tandplak is.
* kun je uitleggen wat tanderosie is.
* Kun je uitleggen welke de verteringsorganen zijn.
* kun je uitleggen wat de verteringsorganen doen.
* kun je de verteringsorganen aanduiden in een afbeelding.
Taken
* Je doorloopt alle opdrachten van de planning van het Thema
* Je hebt hiervoor 6 weken
Evaluatie
Om goed te zien of je de stof (Doelstellingen) goed begrepen hebt;
* Maak je van elke Basisstof alle opdrachten + de "Test jezelf" opdrachten.
* Sluiten we af met een Proefwerk