Communiceren

PLANNING
Week | taken | oefenen |
---|---|---|
47 | maken paragraaf 2.1 | begrippen: prikkel, waarnemen, zintuig |
48 | maken test jezelf paragraaf 2.1 doen practicum 2.1 | |
49 | Maken paragraaf 2.2 | begrippen: geluidstrilling, onderdelen oor waarlangs het geluid gaat |
50 | maken test jezelf paragraaf 2.2 & extra & practicum 2.2 | |
51 | maken/ doen Do-it 2.3 | |
2 | maken paragraaf 2.3 & test jezelf 2.3 | begrippen: geluidssterkte, decibel |
3 | maken paragraaf 2.4 t/m opdracht 14 | begrippen: lichtbronnen, straling |
4 | Afmaken paragraaf 2.4 vanaf opdracht 15 & test jezelf 2.4 | de bouw van het oog en onderdelen ervan, de werking van het oog |
5 | maken paragraaf 2.5 & test jezelf | |
6 | toets thema 2: communiceren |
Introductie:
Je zintuigen maken waarnemingen, maar ook communicatie mogelijk. Wat als een va je zintuigen minder goed werkt?
Doelstelling:
Aan het einde van dit thema;
* kun je in eigen woorden vertellen dat je zintuigen gebruikt om te communiceren.
* kun je uitleggen hoe je oren werken
* kun je de onderdelen van je oor benoemen en aanwijzen
* kun je uitleggen hoe je ogen werken.
* kun je de onderdelen van je oog benoemen en aanwijzen.
Evaluatie
Om goed te zien of je de stof (Doelstellingen) goed begrepen hebt;
* Maak je van elke Basisstof alle opdrachten + de "Test jezelf" opdrachten.
* Sluiten we af met een Proef in het natuur en milieucentrum

Filmpjes & sites
Filmpje over het zenuwstelsel en alcohol, klik hier
filmpje over werking oog, klik hier
animatie over werking oor, klik hier
Freek Vonk's uitleg over superzintuigen, klik hier
filmpje over geluidstrillingen, klik hier
filmpje over gehoorsbeschadiging, klik hier
filmpje onderdelen oor, klik hier
filmpje onderdelen oog, klik hier
oefenen onderdelen oor, klik hier
oefenen onderdelen oog, klik hier